index

Reklamationer & Returer – så gör du hos NextVoltRide

Vi på NextVoltRide vill att du alltid ska känna dig trygg när du handlar hos oss. Våra villkor följer svensk lagstiftning (Konsumentköplagen och Distansavtalslagen) och är utformade för att skydda dig som kund samt ge oss bästa förutsättningar att hantera ärenden snabbt och effektivt.

1. Reklamationer

Om en vara du köpt hos oss visar sig vara defekt eller inte fungerar enligt beskrivningen har du rätt att reklamera. Reklamation ska göras inom skälig tid från det att felet upptäckts. Reklamationsrätten gäller i upp till tre (3) år enligt lag. Vissa produkter omfattas dessutom av garanti (se våra [Köpvillkor](/pages/kopvillkor)).

För att göra en reklamation skickar du ett e-postmeddelande till support@nextvoltride.com med:

- Ordernummer
- Namn och kontaktuppgifter
- Beskrivning av felet
- Bilder eller video som visar problemet

Skicka inte tillbaka någon vara förrän du fått bekräftelse och instruktioner från vår kundservice.
Vid godkänd reklamation står vi för returfrakten samt leverans av utbytesvara eller reparation.

2. Returer (Ångerrätt)

Som privatkund har du 14 dagars ångerrätt från det att du mottagit varan.
Du kan returnera varan utan att ange något skäl, men returfrakten bekostas av dig som kund. Produkten ska vara i väsentligen oförändrat skick och helst i originalförpackning.

Retur ska alltid meddelas via e-post till support@nextvoltride.com.
Du får därefter en returfraktsedel och instruktioner.
Returer utan godkännande accepteras inte. Ej uthämtade paket debiteras enligt våra [Leveransvillkor](/pages/leveransvillkor).

Returadress:
NextVoltRide / Lommify AB
Travarevägen 27-4
233 92 Svedala
Sverige

3. Återbetalning och hanteringstid

Vi hanterar reklamationer och returer inom 14 dagar från att vi mottagit din vara eller felanmälan.
Återbetalning sker via samma betalningsmetod som användes vid köpet, inom 14 dagar efter mottagen och godkänd retur.

4. Undantag från ångerrätt

Ångerrätt gäller inte för:
- Specialbeställda eller kundanpassade varor
- Varor som av hälso- eller hygienskäl inte kan returneras när förseglingen brutits
- Produkter som har använts i strid med gällande lagar eller utanför avsett användningsområde

5. Tvistlösning

Vid eventuell tvist följer vi rekommendationer från Allmänna reklamationsnämnden (ARN).
Mer information finns på www.arn.se.